Reakció a
http://velvet.hu/blogok/futoszalag/2012/11/19/egy_frusztralt_penztaros_siramai/
címen található fusztrált pénztáros levelére...
Szépen vagyunk. Utálja a vásárlókat. Mert azok panaszkodnak és dühösek. Tényleg mi vagyunk a hibásak? Előre is szeretnék elnézést kérni azoktól a kedves dolgos pénztárosoktól, akik nem így viselkednek. Akinek nem inge...ne is vegye fel! Menjünk csak sorba a pontokon, melyek saját tapasztalataimból táplálkoznak. Más-más üzletekből, boltokból, bevásárlóközpontokból, de akad olyan is, amelyikre az összes együttvéve vonatkozik.
1.Ha a vevőnek 20.000-es címlete van, mégis mi a búbánatot csináljon? Menjen el a postára felváltani? Voltál te már postán? 10-kor nyit és lassabb, mint a Spar pénztár. Szóval, ha én 500 Ft-ért vásárolok, és 20.000-esem van, akkor nem kell felváltanod, hanem adj vissza belőle! Ez a dolgod. Ez a munkád. Ezért fizetnek. Nem engem, hogy váltogassam, téged. Ja, hogy nincs apró? Ne én tehessek már róla! Jó? A bankban sem mondják, hogy most 10.000 forintért álljak neki töltögetni, nyomtatgatni? Komolyan? Vagy az orvos sem mondja, hogy óóó, ez csak 140/90. Most emiatt, komolyan dolgozzak? Vegyem elő az EKG-t? Ne máár, de tényleg. Akartál te már hitelt felvenni? Remélem akarsz majd. 30.000-et. És azt mondják: Ne szórakozz! 30.000-ért? Ennyit dolgozni. Vegyél fel 100.000-et, úgy már megéri.
2.Ne dobáld a cuccaimat. Azért mert sz*r napod van,mert a Mari már kétszer volt bagószüneten, te meg egyszer sem, ne vágd oda elém a cuccaimat, én sem vágom hozzád a bankkártyámat. Nem azért veszek téglatest alakú tartós tejet, hogy te szétnyomorgasd. A zöldségemet meg pláne ne dobáld, mert ha puha lesz, vissza viszem és megeszed. Az üvegeket se koccolgasd, mert elreped. Üveg,könnyen törik. Vannak jófej pénztárosok. De te amolyan savanyúképű vagy. Nem dugott meg a pasid éjjel, és most dobálózol, az én kiflimmel. Nem ártott ő neked. Hagyd békén!
3.Ja, hogy nincs vonalkód. Megint áll a sor. Már harmadszor mióta itt vagyok. És csodálod, hogy ideges vagyok? Most miattam áll a sor, pedig a vonalkódozás, nem az én dolgom. Lehet a tiéd se, de akkor ne rám, hanem a kollégáidra akadj ki. Nem tudod a kódokat? Az is az én hibám ba***szki? Talán nem más olvashatatlan macskakaparásával kellene szenvedni, és agyongyűrt papírra írni a péksüti kódokat, hanem nyomtatni ABC sorrendbe. Könnyebb megtalálni. Vagy esetleg tanuljam meg én a kódokat?
4.Ó, hogy cigi csak a szomszéd kasszában van. Örülök. Illetve nem én, mert nem dohányzom, hanem az előttem lévő. Én csak annak, hogy meg kell várnod, míg a kollégádnak van fél perce cigit adni neked. Mé nincs feltöltve? Én töltsem? Én dolgom? Nagyon nem. Jaa, hogy a Marinak kellett feltöltenie? És nem töltötte? Ezért én vagyok a paraszt, és már megint dobálózol.
5.És ha a a vásárlónak még mindig nem fogyott el a türelme, jön a storno, kulcsot kérek projekt. Úgysem írja fel soha senki, kinél kulcsoltak, akkor mé nincs kulcsotok? Másoljak nektek? Mire valaki méltóztatik jönni, már nem aktuális az ebéd. Ebből már csak vacsora lesz. Mi is dolgozunk, nincs időnk két zsemle, szalámiért fél órát sorban állni. Mert kassza, az csak kettő van, a négyből. Én nyissak kasszát? Miért akkor szólsz be a hangosba, amikor a hátsó ember már a csemegepultot csapkodja?
6.Igen, elfogy a türelem a kasszához érve. Az idő pénz. Nincs több látnivaló, menni akarunk és kész, vacsorát kell főzni, nyűgös a gyerek, büdös van. Van ahol kosár sincs. SOHA. Zacskóba meg kezembe. Oda szedem a cuccot. Leszakad a pénztárnál, ha sokat kell várnom. És kurva lassú vagy. Elalszol, már szinte látom ahogyan folyik a nyálad. Bezzeg a másik, a szomszéd kasszánál már néggyel végzett, mire te eggyel. Tényleg ne legyek ideges?
+1 Sokan örülnének a munkádnak. Te meg panaszkodsz. El hiszem, hogy alul vagy fizetve, vagy hogy utálod az embereket. Akkor menj máshová, és add át a helyedet valakinek, aki szívesen csinálja. Mert nem iskolázottság kellene egy pénztári állás betöltéséhez, hanem megfelelő személyiség.
LadyDevonshire